#108 ― Zlomky ve vyučování na 1. stupni ZŠ
2. blok
Pokud budujeme představu zlomku v průběhu celého prvního stupně na základě životních zkušeností dětí, schéma zlomku je pak připraveno v mysli žáka a ten je schopen řešit i náročné úlohy s danou problematikou. Je tak připraveno pochopení všech operací se zlomky a desetinnými čísly ve vyšších ročnících.
Na semináři se aktivně seznámíme s pojetím zlomků v učebnicích od 1. po 5. třídu (nakl. Fraus) a s přesahem na druhý stupeň ZŠ. Vyzkoušíme si, které modely zlomků nám můžou být užitečné a jak na nich situace se zlomky modelovat a znázornit. Prostřednictvím kostiček budeme jednoduché zlomky i sčítat a odčítat. Diskutovat budeme i organizaci práce ve třídě a další otázky, které účastníky napadnou.
Lektoři
Jitka Michnová
Kapacita
6–25 míst
Specifikace cílové skupiny
Učitelé na 1. stupni ZŠ
Vzdělávací cíl
Vyzkoušet si práci s úlohami tak, aby řešení úloh vedlo k porozumění problému.