Lokalita Střední Čechy – dvoudenní výjezd školních týmů
Místo: Parkhotel Průhonice
Zahájení: čtvrtek 22.5.2025 v 8:30, od 8:00 příjezd a prezence
Ukončení: pátek 23.5.2025 obědem v 13:30
Přihlaste se prosím do 12.5. 2025
Čemu se budeme společně věnovat:
- sdílení a analýze žákovských výkonů z jedné nebo více lekcí
- sdílení zkušeností s rozhovory se žáky a jejich intepretaci
- práci s dlouhodobými rozvojovými cíli v oblasti čtenářství a pisatelství – na úrovni jednotlivých učitelů i na úrovni školy
- reflexi společného profesního učení tento rok a jak dál v dalším školním roce
- prozkoumáme, jak je v novém RVP zpracována Čtenářská a pisatelská gramotnost a jak souvisí s tím, co už ve čtenářství a pisatelství v projektu a na škole děláme
A jak se na program připravit a co si s sebou přivézt:
1. Žákovské práce – jako evidence k dopadu naší výuky
- může jít žákovské výstupy z jedné nebo více lekcí; může jít o různé doklady k dlouhodobému cíli
- stačí 2 - 3 výstupy, ideálně na různé úrovni splnění
+ popis lekce, případně další materiály (texty apod.)
Vytištěné dokumenty si prosím přivezte ve třech kopiích, vše budeme sdílet.
2. rozhovor se žákem
K tomuto bodu čtěte podrobněji na následující stránce.
3. školní (týmové) rozvojové cíle, pokud jste je pro letošní rok měli
4. (jednotlivé učitelé) svůj dlouhodobý cíl v oblasti čtenářství nebo pisatelství, pokud ho letos máte
Školní, resp. osobní cíle si přivezte v autentické podobě, ať už v nějakém dokumentu nebo třeba ve svých poznámkách.
5. knížku, kterou právě čtete, případně se chystáte číst
6. máte-li dětské knihy, časopisy, které se vám osvědčily ve výuce nebo je plánujete využít, přivezte je ostatním pro inspiraci
V případě dotazů se obracejte na Míšu Kafkovou, michala.kafkova@seznam.cz, tel. 604 40 66 44.
Moc se těšíme na viděnou v Průhonicích!
realizační tým lokality
Rozhovory se žáky pro setkání 22. a 23. 5. 2025
S rozhovory se učíme pracovat nově. Společně jsme se jimi zabývali poprvé na lednovém výjezdu v Průhonicích. Snad tedy bude pro vás užitečné si zde ujasnit, co rozhovory se žáky myslíme a co si od nich slibujeme.
Rozhovory se žáky
- chápeme jako jeden z důkazů o učení
- jsou/mohou být důležitým zdrojem pro porozumění toho, jak si žáci vedou při učení
- neslouží tomu, abychom žáky něco (dalšího) naučili, něco jim vysvětlili, ale tomu, abychom zjistili, co si o učení myslí, co prožívají
rozhovor můžeme vést například po a o lekci nebo sérii lekcí, nebo můžeme vést rozhovor obecnější - o psaní v dílnách psaní, o dílnách čtení, o psaní ve škole, o vztahu k předmětu apod.
Příklady rozhovorů, se kterými jsem pracovali v lednu najdete zde ....
Abychom mohli rozhovory se žáky využít pro společné učení, interpretujeme je společně. Tomu se právě budeme na setkání věnovat.
Ideální je přivést si s sebou přepis rozhovoru v několika málo kopiích a také nahrávku. Pokud by Vám to nevyšlo, přivezte aspoň buď přepis, nebo nahrávku.