Lokalita Střední Čechy – dvoudenní výjezd školních týmů 


Místo: Parkhotel Průhonice 
Zahájení: čtvrtek 22.5.2025 v 8:30, od 8:00 příjezd a prezence 
Ukončení: pátek 23.5.2025 obědem v 13:30 

Přihlaste se prosím do 12.5. 2025


Čemu se budeme společně věnovat: 
- sdílení a analýze žákovských výkonů z jedné nebo více lekcí  
- sdílení zkušeností s rozhovory se žáky a jejich intepretaci 
- práci s dlouhodobými rozvojovými cíli v oblasti čtenářství a pisatelství – na úrovni jednotlivých učitelů i na úrovni školy  
- reflexi společného profesního učení tento rok a jak dál v dalším školním roce 
- prozkoumáme, jak je v novém RVP zpracována Čtenářská a pisatelská gramotnost a jak souvisí s tím, co už ve čtenářství a pisatelství v projektu a na škole děláme 
  
A jak se na program připravit a co si s sebou přivézt:  
1. Žákovské práce – jako evidence k dopadu naší výuky  
       - může jít žákovské výstupy z jedné nebo více lekcí; může jít o různé doklady k dlouhodobému cíli 
       - stačí 2 - 3 výstupy, ideálně na různé úrovni splnění 
       + popis lekce, případně další materiály (texty apod.) 
Vytištěné dokumenty si prosím přivezte ve třech kopiích, vše budeme sdílet.  
2. rozhovor se žákem  
   K tomuto bodu čtěte podrobněji na následující stránce.  
3. školní (týmové) rozvojové cíle, pokud jste je pro letošní rok měli  
4. (jednotlivé učitelé) svůj dlouhodobý cíl v oblasti čtenářství nebo pisatelství, pokud ho letos máte  
     Školní, resp. osobní cíle si přivezte v autentické podobě, ať už v nějakém dokumentu nebo třeba ve svých poznámkách. 
5. knížku, kterou právě čtete, případně se chystáte číst 
6. máte-li dětské knihy, časopisy, které se vám osvědčily ve výuce nebo je plánujete využít, přivezte je ostatním pro inspiraci 

 V případě dotazů se obracejte na Míšu Kafkovou, michala.kafkova@seznam.cz, tel. 604 40 66 44.  


Moc se těšíme na viděnou v Průhonicích! 

realizační tým lokality

 

 Rozhovory se žáky pro setkání 22. a 23. 5. 2025
S rozhovory se učíme pracovat nově. Společně jsme se jimi zabývali poprvé na lednovém výjezdu v Průhonicích. Snad tedy bude pro vás užitečné si zde ujasnit, co rozhovory se žáky myslíme a co si od nich slibujeme.

Rozhovory se žáky
- chápeme jako jeden z důkazů o učení
- jsou/mohou být důležitým zdrojem pro porozumění toho, jak si žáci vedou při učení
- neslouží tomu, abychom žáky něco (dalšího) naučili, něco jim vysvětlili, ale tomu, abychom zjistili, co si o učení myslí, co prožívají
rozhovor můžeme vést například po a o lekci nebo sérii lekcí, nebo můžeme vést rozhovor obecnější - o psaní v dílnách psaní, o dílnách čtení, o psaní ve škole, o vztahu k předmětu apod.
Příklady rozhovorů, se kterými jsem pracovali v lednu najdete zde ....
Abychom mohli rozhovory se žáky využít pro společné učení, interpretujeme je společně. Tomu se právě budeme na setkání věnovat.
Ideální je přivést si s sebou přepis rozhovoru v několika málo kopiích a také nahrávku. Pokud by Vám to nevyšlo, přivezte aspoň buď přepis, nebo nahrávku.