#96 ― Vačice, která se nesmála (Frank Tashlin) – čtenářské strategie (pro 2. – 3. ročník)
1. blok
Lekce je určená pro žáky 2. nebo 3. ročníku, ve které jsme pracovali se čtenářskými strategiemi (převyprávěním, předvídáním, vyjasňováním a kladením otázek) a s cílem ze čtenářského kontinua.
Příběh z knihy Vačice, která se nesmála vypráví o lidech, kteří si myslí, že dělají všechno nejlíp. Co se stane, když takoví lidé potkají v lese vačici, se dozvíte z naší lekce.
Stejně jako našim žákům vám budou k lepšímu porozumění pomáhat Petra Předvídavá, Týna Tazatelka a Vítek Vyjasňovač. V závěru se budeme zamýšlet nad tím, jestli jsme už někdy zažili něco podobného jako vačice a jak jsme takovou situaci řešili.
V závěru se budeme zabývat výkony žáků (ukážeme vám video z výuky i písemné výstupy žáků v podobě tabulek strategií) a budeme společně přemýšlet o tom, jak zajistit to, aby se učil každý žák.
Lektoři
Kristýna Vodičková
Kapacita
12–24 míst
Specifikace cílové skupiny
Učitelé 1. stupně a vychovatelé.
Vzdělávací cíl
• Žák převypráví nově přečtený text s jednoduchou dějovou linií, rozpozná hlavní postavy a prostředí, uvede aspoň některé důležité události a v textu pojmenované souvislosti nebo pocit a myšlenky postav. (Čtenářské kontinuum: Porozumění v textu – II Začínající – 1.1) • Žák porozumí textu, v tom mu pomáhá předvídání, kladení otázek, vyjasňování a převyprávění (čtenářská strategie). • Žák porovnává svou zkušenost s tím, co je k tomuto tématu uvedeno v textu. (Čtenářské kontinuum: Porozumění v kontextech – II Začínající – 1. Sociálně-kulturní kontext)
Požadavky na účastníka
Psací potřeby a dobrou náladu :-)