#73 ― Práce s integrovanými žáky
1. blok
Budeme se společně věnovat práci s emocemi v rámci nácviku sociálních dovedností s integrovanými žáky. Jak zvládnout vztek a jak vůbec jednotlivé emoce přiblížit samotným dětem? Nabídneme aktivity, které se u nás osvědčily. Seminář bude veden prožitkovou formou, a tak si pomůcky a aktivity vyzkoušíte na vlastní kůži :). Našim setkáním nás budou provázet videa jednoho z našich integrovaných žáků, který nám popíše, jak s různými pomůckami pracuje. Dostaneme se tak i k pomůckám sloužícím k seberegulaci a podpoře samostatné sebeobsluhy. Zamyslíme se nad tím, jaké aktivity nám pomáhají při začlenění žáka do třídního kolektivu. V poslední části semináře se budeme také věnovat sdílení našich zkušeností a problémů, které nás v praxi nejvíce tíží. Pokusíme se najít řešení některých situací.
V programu se objeví témata, která již znají účastníci březnového sdílení na téma "Práce s integrovanými žáky" v Olomouci.
O lektorech ze ZŠ a MŠ Mendelova z Karviné:
Barča (pedagogická asistentka ve 4. třídě): „Třetím rokem pracuji především s žákem s Aspergerovým syndromem, ADHD, parézou lícního nervu, dyslexií a dysortografií, se kterým se mj. věnujeme v rámci individuální výuky nácviku sociálních dovedností a reedukaci SPU. Krátce jsem pracovala s žákyní se zrakovou vadou a s žákem s ADHD.“
Pavel (zástupce ředitele pro věci pedagogické): „Při spolumoderování dílny se především budu snažit Barči a účastníkům moc nepřekážet. Když nebudu něčemu rozumět a překonám stud, tak se zeptám. Zkusím dohlédnout na včasný začátek, konstruktivní přestávku a veselý konec." :)
Lektoři
Barbara Lanzendörferová,
Pavel Wojnar
Kapacita
8–26 míst
Specifikace cílové skupiny
Určeno především pro asistenty pedagoga a vychovatele z běžných typů ZŠ, dále pak učitelům 1. a 2. stupně a případným dalším zájemcům, kteří se o toto téma zajímají (vedení škol, školní psychologové apod.)
Vzdělávací cíl
Sdílet zkušenosti na téma práce s integrovanými žáky.