#106 ― On si začal (Vedení žáků k odpovědnosti na základě poznatků o fungování mozku)
1. blok
Vedení žáků k odpovědnosti na základě poznatků o fungování mozku
Seznámíme se s tím, jak funguje mozek žáků během komunikace a jak je v souladu s jeho fungováním vést k odpovědnosti za chová ní. Obsah kurzu je vystavěn na základě sdílení konkrétních situací ze školy např.:
žák mluví během hodiny ve chvílích, kdy mluví někdo jiný
žák nenosí pomůcky nutné pro výuku
žák mluví sprostě
žák nereaguje na nějaký pokyn
žák odmlouvá
Lektoři
Michal Dubec
Kapacita
5–20 míst
Specifikace cílové skupiny
Učitelé, kdokoli, kdo pracuje se žáky
Vzdělávací cíl
• Seznámíme se s tím, jak fungují vztahové signály při komunikaci a procvičíme se v jejich vnímání. • Seznámíme se se základními lidskými sociálními potřebami (status, autonomie, důvěra férovost) a s potřebou jistoty. Předvedeme si, jak funguje náš mozek, pokud jsou tyto potřeby v důsledku vztahově rizikové komunikace (hodnocení, interpretace, mentorování, popírání vidění světa) ohrožovány. • Osvojíme si konkrétní principy, které slouží k vedení žáků k sebeřízení a k odpovědnosti za chování (popisný jazyk, sebeotevření, zpětné vazby, vedení k dohodám).