#52 ― Kontinuální rozvoj čtenářství na 1. stupni ZŠ
2. blok
V dílně společně:
- prodiskutujeme, jak systém rozvoje čtenářství v 1. - 5. třídě (dílny čtení, čtenářské lekce, oborové i čtenářské cíle v naukových předmětech) ve třídě p. učitelky Kateřiny Sládkové přispívá ke kontinuálnímu rozvoji čtenářských dovedností u žáků.
- prozkoumáme, jak dílny čtení v pojetí p. učitelky Kateřiny Sládkové přispívají k rozvíjení čtenářských dovedností, čtenářského chování a sebepojetí žáků.
- vyhodnotíme, na které čtenářské cíle ze čtenářského kontinua učitelka v dílnách čtení míří.
- analyzujeme, z jakých zdrojů učitelka získává informace (důkazy o učení) o čtenářském rozvoji dětí a jak je může využít pro další plánování čtenářského rozvoje dětí.
Každý účastník v dílně získá materiály, které může využít při plánování vlastních dílen čtení, čtenářských lekcí i lekcí oborových (vlastivěda, přírodověda).
Lektoři
Jiřina Majerová,
Kateřina Sládková
Kapacita
12–30 míst
Specifikace cílové skupiny
Pro pedagogy 1. stupně, vedoucí pracovníky škol, které se zaměřují na rozvoj čtenářství
Vzdělávací cíl
viz. anotace
Požadavky na účastníka
V dílně bychom uvítaly, kdyby mohlo být k dispozici čtenářské kontinuum vždy pro dvojici účastníků.