#60 ― Jak učíme žáky kritickému myšlení, zodpovědnosti za učení a kvalitní spolupráci?
3. blok
Dílna bude rozdělena na dvě části.
V první části si účastníci na vlastní kůži prožijí lekci vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět - vlastivěda. Tato lekce je vystavěná dle třífázového modelu učení E-U-R s využitím metod kritického myšlení a vychází přímo z výuky. V závěru této části budeme analyzovat využité metody a samozřejmě bude prostor pro případné dotazy, připomínky i cenné nápady pro další posun nás všech.
Druhá část spočívá ve videonahrávce. V nahrávce budou moci účastníci nahlédnout přímo do výuky druhého ročníku stejné vzdělávací oblasti, tentokrát prvouky. Výukou se prolínají stejné metody, kterými si účastníci měli možnost projít v první části dílny. Uvidí reakce dětí i jejich zapojení do činností. Nahrávka byla pořízena při párové výuce. V případě zájmu účastníků lze hovořit (podpořit videonahrávkou) i o činnostech směřujících ke kolegiální podpoře - na bázi mentorské činnosti.
Lektoři
Jana Pluhařová
Kapacita
8–20 míst
Specifikace cílové skupiny
Zejména pro učitele 1. stupně (použité metody však lze uplatnit s obměnou i na 2. stupni)
Vzdělávací cíl
Projít si některými metodami kritického myšlení přímo v lekci vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět" a uvědomit si stavbu lekce E-U-R.
Požadavky na účastníka
pastelky, psací potřeby