#49 ― Jak podpořit individuální rozvoj dětí i jejich komplexní hodnocení
4. blok
Jak podpořit individuální rozvoj dětí i jejich komplexní hodnocení
aneb
Testování třikrát jinak - sledujeme a vyhodnocujeme své žáky a pomáháme jim k úspěchu
Workshop je určen pro všechny učitele, výchovné poradce, školní psychology a další odborníky, kteří se ve školách aktivně zabývají evaluací a hodnocením dětí. Mimořádně přínosný je pro vedení škol - ředitele a jejich zástupce - a pro zřizovatele škol - odborníky z řad samosprávy, státní správy a provozovatelů soukromých škol.
Stručně vás provedeme teorií i zavedenou praxí testování, ale budeme se koncentrovat na takové způsoby evaluace, které podporují individuální rozvoj každého žáka - tzn. ověřování nejen znalostí, ale rovněž dovedností dětí. Upozorníme na negativa a rizika s cílem zdůraznění smysluplného využívání testovacích nástrojů ve školní praxi.
Představíme třístupňový systém evaluace, který podporuje individuální rozvoj dítěte na úrovni rodičů, učitele v jeho třídě a školy v rámci vzdělávacího systému ČR.
Seznámíte se s vyzkoušenými i novými a moderními nástroji a prostředky, které podporují individuální hodnocení dětí ve školní praxi a jak je co nejlépe kombinovat. Vyzkoušíte si, jak lze jednoduše připravovat a vyhodnocovat testy do každé hodiny i vstupní či výstupní testy. Dozvíte se, jak dobře využívat srovnávání výsledků žáků v rámci třídy, školy, nebo v rámci celé republiky při komunikaci s rodiči, kolegy i se zřizovateli.
Přesvědčíte se, že není testování jako testování a že správné testování je smysluplným a důležitým prostředkem v portfoliu komplexního hodnocení každého dítěte, třídy a školy.
Lektoři
Pavel Brejcha,
David Souček
Kapacita
15–150 míst
Specifikace cílové skupiny
Workshop je určen pro všechny učitele, výchovné poradce, školní psychology a další odborníky, kteří se ve školách aktivně zabývají evaluací a hodnocením dětí. Mimořádně přínosný je pro vedení škol - ředitele a jejich zástupce - a pro zřizovatele škol - odborníky z řad samosprávy, státní správy a provozovatelů soukromých škol.
Vzdělávací cíl
Přesvědčíte se, že není testování jako testování a že správné testování je smysluplným a důležitým prostředkem v portfoliu komplexního hodnocení každého dítěte, třídy a školy.