#85 ― Fotografie v hodinách anglického jazyka: Rozvoj kritického myšlení a vizuální gramotnosti
3. blok
Fotografie patří mezi časté pomůcky ve výuce anglického jazyka. Používají se k široké škále různých účelů převážně s cílem podpořit rozvoj jazykových znalostí nebo dovedností. V rámci této dílny se na fotografie podíváme nad rámec běžného využití. Vyzkoušíme si několik aktivit, které nejenom podpoří anglický jazyk, ale zároveň podpoří kritické myšlení a vizuální gramotnost. V následné diskusi se pak společně zamyslíme nad tím, co měly aktivity společné a na jaké typy otázky se soustředit, chceme-li nabídnout žákům nejenom jazykově ale i kognitivně stimulující a zajímavé aktivity.
Lektoři
Gabriela Klečková
Kapacita
8–25 míst
Specifikace cílové skupiny
pro učitele anglického jazyka 2. stupeň, případně jiných cizích jazyků mají-li znalost aj na min. úrovni A2
Vzdělávací cíl
Vyzkoušet si několik jazykových aktivit vycházející z práce s fotografiemi, diskutovat typy otázek, které podporují porozumění fotografiím jako textu, porovnat běžné otázky s fotografiemi s těmi, které rozvíjí u žáků kritické myšlení, reflektovat zkušenost s vyzkoušenými aktivitami