#53 ― Flow a jeho vliv na myšlení a vnitřní motivaci k učení
3. blok
V dílně budeme reflektovat, čím tzv. stav flow (plynutí) podle amerického psychologa M. Csikszentmihalyiho přispívá k vnitřní motivaci učících se bytostí, k rozvíjení jejich myšlení a v dlouhodobém důsledku i k pocitu vnitřní radosti, štěstí a pozitivního sebepojetí.
Budeme společně diskutovat o krátkých videosekvencích z výuky, kde žáci zjevně pracují ve stavu flow a o tom, jak těmto stavům napomáhá pedagog svým konáním.
Vyhodnotíme, jak učení, přemýšlení či práce ve stavu flow ovlivňují naši motivaci, spokojenost, výkonnost a tvořivost.
Navrhneme, jak můžeme jako lídři (v roli vedení škol nebo pedagogů ve třídách) podporovat procesy, které u učících se bytostí vedou ke stavům flow.
Lektoři
Jiřina Majerová,
Leona Mechúrová
Kapacita
15–30 míst
Specifikace cílové skupiny
pro pedagogy 1. i 2. stupně, vedení škol
Vzdělávací cíl
viz anotace