#107 ― Vy jste si na něj zasedla (Komunikace s rodiči)
2. blok
Slýcháte občas od rodičů věty, které Vás popichují?
· „To je důsledek toho, že je neumíte zaujmout.“
· „Mně doma nic z toho, o čem mluvíte, nedělá.“
· „Být vámi, více bych se zajímala o duše dětí, které učím.“
· „Zavolejte mi vždy koncem na mobil a nemusíme se scházet ve škole.“
Během setkáníse naučíme na tyto a podobné věty reagovat tak, abychom neprohlubovali konflikt, nedělali věci, které nechceme a zároveň vedli rodiče k jejich dílu odpovědnosti za chování svých dětí. Osvojíme si konkrétní principy (používat pátrání po porozumění a popisný jazyk, zvládat výmluvy z odpovědnosti rodičů, vést rodiče k odpovědnosti za chování jejich dětí, konstruktivně zvládat agresivní kritiku rodičů, a další), které snižují počet konfliktů a usnadňují dosahování porozumění v komunikaci s rodiči.
Obsah setkání je vystavěn na základě poznatků o fungování mozku (práce Davida Rocka), znalostí o fungování vztahových signálů v komunikaci (práce Paula Watzlawicka) a poznatků o emocích a jejich vlivu na komunikaci (práce Daniela Golemana).
Lektoři
Michal Dubec
Kapacita
5–20 míst
Specifikace cílové skupiny
Učitelé
Vzdělávací cíl
• Popíšeme konkrétní problematické situace, do kterých se dostáváme při komunikacích s rodiči žáků. • Prakticky se seznámíme se základy fungování našeho mozku během komunikace, se základními potřebami, které hrají při řešení konkrétních situací s rodiči roli (status, samostatnost, propojení, spravedlnost, jistota) a s tím, jaký vliv mají na tyto potřeby vztahové signály obsažené v našich větách. • Procvičíme se ve vnímání chování, které generuje reakci vyhnutí se (koliduje s výše jmenovanými potřebami) • Seznámíme se s tím, jak zvládat kritiku, odmítat žádosti o laskavost, řešit konflikty, zvládat manipulaci a vést rodiče k odpovědnosti za chování jejich dětí způsobem, který neohrožuje vztah, a vyzkoušíme si to v modelových situacích.