#109 ― Třídnická hodina - náplň a vedení třídnické hodiny
2. blok
Třídnická hodina může být účinný nástroj pro práci se skupinovou dynamikou třídy. Jste ve vedení školy a přemýšlíte o jejím zavedení? Máte ve vaší škole začleněnou třídnickou hodinu v rozvrhu a chcete získat inspiraci pro její náplň? Pojďte na naši dílnu věnovanou tématu třídnická hodina.
V naší dílně se dozvíte jakým způsobem začlenit pravidelnou třídnickou hodinu pevně do rozvrhu. Podíváme se na krátké video, které doporučujeme při přesvědčování učitelského sboru, rodičů a žáků z jakého důvodu je dobré mít zavedenou třídnickou hodinu. Dále se seznámíte s pravidly, které pomáhají při jejím vedení. Seznámíte se také např. s technikou na naplánování třídnické hodiny a na vygenerování témat pro třídnickou hodinu od samotné třídy. Získáte odkazy na literaturu a internetové zdroje, z kterých lze čerpat při plánování obsahu třídnické hodiny.
Dílna je vedena v kruhovém uspořádání interaktivní formou.
Lektoři
Petr Bureš,
Vítek Hrbáček
Kapacita
6–25 míst
Specifikace cílové skupiny
pedagogové základní a střední školy
Vzdělávací cíl
Účastnici získají přehled o možnostech zavedení pravidelné třídnické hodiny, techniky a odkazy na materiály při vedení třídnické hodiny.
Požadavky na účastníka
Výhodou je zkušenost s vedením třídnické hodiny, ale není podmínkou.