#25 ― Ročníkové projekty na ZŠ - sledování a průběžné vyhodnocování práce žáka
3. blok
V dílně se podíváme na koncept a harmonogram realizace ročníkových projektů na ZŠ Ostašov. Nosnou myšlenkou dílny bude "Průběžné sledování pokroku žáka, stanovení cílů, kritérií a indikátorů pro hodnocení projektů".
V dílně se budeme zabývat:
- sledováním průběžného vývoje "práce" žáka - sledováním pokroku v rámci ročníkového projektu,
- motivací žáků,
- hledáním a definováním cílů ročníkových projektů ze strany žáků i učitelů,
- definováním kritérií a indikátorů pro dobré ročníkové projekty,
- průběžným formativním hodnocením - reflektováním stavu projektu,
- výstupy ročníkových projektů a jejich různorodostí (v kontextu ke kritériím hodnocení prací a motivace žáků při zpracování "vlastního" projektu),
- vzájemným hodnocením a sebehodnocením žáků (projektů),
- přenosem zkušeností mezi ročníky (sdílením žáků po sobě jdoucích ročníků),
- finálním hodnocením prací.
V průběhu dílny si vyzkoušíme několik aktivit, které absolvují žáci naší školy, budeme pracovat a doplňovat kritéria hodnocení, tak jak bychom je chtěli mít na našich školách a budeme sdílet naše zkušenosti nebo nápady.
Dílna bude prezentována z pohledu ročníkových projektů žáků devátého ročníku, ale budeme rádi i za pohledy a zkušenosti z prvního stupně.
Lektoři
Aleš Kozák
Kapacita
6–40 míst
Specifikace cílové skupiny
Učitelé 1. i 2. stupně, kteří se ročníkovými projekty zabývají nebo se chtějí zabývat.
Vzdělávací cíl
Sdílet zkušenosti na téma ročníkových projektů či souhrnných prací žáků
Požadavky na účastníka
Pokud máte výstupy z vlastní tvorby (jakékoli podoby), budeme rádi za jejich sdílení.