#112 ― Rizika dospívání v dnešní době a jak o nich s dětmi komunikovat
2. blok
Vypadají jako dospělí, proto od nich očekáváme dospělé chování – rozumné jednání, zodpovědnost, pevnou vůli.
Kvůli dramatickému vývoji mozku v pubertě je však jejich chování nevyzpytatelné. Navíc jsou mnohem více ohroženi negativními vlivy prostředí než menší děti nebo dospělí.
Nemůžeme tedy očekávat, že se jako dospělí budou chovat.
Potřebují však, abychom s nimi jako s dospělými komunikovali - s respektem, pochopením, logickými argumenty.
Díky nejnovějším poznatkům neurovědy a vzájemnému sdílení zkušeností na dílně budeme pro „dospělou komunikaci“ s nedospělými dětmi lépe vybaveni.
Témata dílny:
- Potíže se spánkem v dospívání, dopady na efektivitu učení
- Dopady digitálních technologií (multitasking, sociální sítě atd.) na vývoj mozku v dospívání (závislosti, poruchy pozornosti atd.)
- Dopady kouření, alkoholu, marihuany atd. na mozek dospívajících
- Rizika vzniku psychických poruch v dospívání (sebepoškozování, pokusy o sebevraždu, deprese, úzkosti, poruchy příjmu potravy atd.) a jak jim předcházet
Lektoři
Šárka Miková
Kapacita
12–30 míst
Specifikace cílové skupiny
učitelé 2. stupně, popř. ostatní, které zajímají specifika dospívání v dnešní době
Vzdělávací cíl
Účastníci porovnají nové informace se svou zkušeností, společně budeme hledat cesty, jak s dětmi o dospívání mluvit, aby lépe rozuměly tomu, co se s nimi děje, a jaké dopady má jejich chování na učení a vývoj osobnosti.