Podzimní Světlana se koná od 7. do 9. listopadu 2024 v hotelu Olšanka v Praze od 14.00 hod.

 

Časový harmonogram

ČT 14.00-18.00 (+ večer na Olšanských hřbitovech)

PÁ 8.30-18.00

SO 8.30-13.00

 

Program bude zaměřen na následující oblasti:

1/ Co se dělo na dvoudenním setkání ředitelů našich škol ve Skalském dvoře 21. a 22.10., jak na to můžeme v lokalitách navázat v tomto školním roce.

2/ Pokračujeme ve “spirále bádání, učení a jednání”: jak jsme si už několikrát slibovali, seznámíme se s dalším poměrně podrobně popsaným příkladem toho, jak v jedné zahraniční škole začali “roztáčet” spirálu od nuly. (Bohužel, české příklady zatím nemáme. To je osud průkopníků, aby se sami stali příkladem.) Jeden příklad už jsme četli vloni v Beskydech, ten najdete zde.

3/ Vrátíme se k rozhovorům s učícími se. Roztřídíme si (cvičně) rozhovory podle účelu, se kterým je vedeme. A zkusíme se domluvit na slovníku – na tom, jak budeme o rozhovorech a jejich účelu hovořit, abychom si rozuměli.

4/ A vrátíme se také k interpretaci rozhovoru, budeme si ji znovu společně zkoušet. V tuto chvíli si myslíme, že máme rozhovorů z letní školy dostatek na to, abychom si vybrali jeden, dva společné a na nich si to zkoušeli. Rozbor a interpretaci našich lokálních rozhovorů můžeme pak cvičit mimo Světlanu.

5/ Zdá se, že by mohl vybýt čas na to, abychom se seznámili s příspěvkem Míši Kafkové a Miloše Šlapala na konferenci Úspěch pro každého žáka o významu čtení a abychom se mohli poučit a diskutovat aspoň krátce o jeho obsahu.

6/ V pátek před večeří a pak v sobotu se budeme vracet k našim plánům z letní školy.  V bloku pro práci s plány našich lokalit budeme sdílet:

·       Jak se nám plány lokality proměnily od letní školy? Čím to bylo? Jak jsme s nimi pracovali po LŠ?

·       Jak jsme s plány pracovali ve svých lokalitách (konkrétní kroky)? Jak jsme do porozumění plánu vtahovali formální lídry, školní týmy a zapojené učitele?

·       Jaké máme evidence o dopadu našeho sdílení plánů v lokalitách?  Co jsme kolem toho zaznamenávali?  

·       Z čeho usuzujeme, že se cíle pro lokalitu staly/nestaly i cíli pro zapojené školy?

 

Promysleme si to před Světlanou, popišme si kroky, jak jsme na to šli. Přinesme si evidence k tomu vytištěné (min. 6 výtisků) pro práci ve skupinách napříč lokalitami.

 

7/ Vloni nám počasí překazilo čtení na hrobech, věříme, že letos se to podaří. Vezměte si prosím s sebou světélko a na sebe něco, v čem se můžete potloukat po listopadovém setmělém hřbitově.

 

Moc se těšíme na setkání, nechť se Vám dobře daří.

Hanka a odborný tým projektu