#115 ― Různé děti = různé potřeby aneb Jak se vrozené nastavení mozku promítá do učení
1. blok
Teorie typů (typologie MBTI) vychází z předpokladu, že dítě se rodí s vrozenou preferencí přijímat informace a rozhodovat se určitým způsobem, který se sice v průběhu života vyvíjí, ale nemění. Toto „nastavení“ mozku se promítá do potřeb dítěte a významným způsobem ovlivňuje jeho učení.
V průběhu dílny porozumíme konceptu osmi psychických funkcí a na příkladech konkrétních dětí si ukážeme, jak v roli tzv. dominantních funkcí ovlivňují prožívání a chování dětí od nejútlejšího věku. Vyvodíme, co děti s jednotlivými dominantními funkcemi potřebují, aby se mohly dobře učit, co jim proces učení komplikuje a co můžeme jako učitelé dělat, abychom tomuto typu potřeb vycházeli vstříc.
Dílna je určena jak absolventům seminářů Teorie typů (typologie MBTI), tak těm, kteří se touto typologií ještě nezabývali.
Poznámka: V dílně se nebudeme učit určovat typ dítěte ani vytvářet konkrétní výukové lekce.
Lektoři
Šárka Miková
Kapacita
12–30 míst
Specifikace cílové skupiny
Učitelé
Vzdělávací cíl
Účastníci porozumí příčinám, které mohou bránit efektivnímu učení, ale běžně se neberou v úvahu. Zvýší tím svou citlivost na rozmanitost potřeb dětí při učení, aby se mohlo učit každé dítě naplno a s radostí.