#2 ― Prožitkové čtení
Letní škola 2024
Mediální texty a rozvoj kritické gramotnosti
V dílně se zaměříme na mediální texty. S pomocí nástrojů kritické gramotnosti budeme zkoumat jejich působení na nás i na další čtenáře, a zvědomíme si, jak to jejich autoři zařizují, aby dosahovali svých záměrů. Zviditelníme si naše individuální mediální krajiny a budeme je sdílet s ostatními. Společně si ujasníme a naplánujeme, jak budeme kritickou gramotnost s využitím rozličných mediálních sdělení dlouhodoběji rozvíjet v naší výuce.
Vezměte si s sebou:
Mediální sdělení *, které vás při čtení, dívání, poslouchání nenechalo lhostejným. Připravte je tak, abyste ho mohli sdílet s ostatními.
* Mediálním sdělením rozumíme informace, zprávy, emoce přenášené prostřednictvím nějakého média (noviny, rozhlas, televize, Instagram, Facebook, YouTube ...)
Ranní čtení
Vezměte si s sebou rozečtenou knihu nebo knihu, kterou se chystáte číst, a chcete s ní prožít celý týden letní školy. Mějte na paměti, že s ní prožijete minimálně 100 minut čtení.
Kapacita
10–50 míst
Cílová skupina