#3 ― Oborové čtení
Letní škola 2024
V této dílně budeme pokračovat v ohledávání možností, jak v oborech rozvíjet kritické myšlení a kritickou gramotnost našich žáků. Budeme si ujasňovat, co rozvoj kritického myšlení a kritické gramotnosti přináší pro učení našich žáků. Budeme plánovat lekce se zaměřením na kritické myšlení a kritickou gramotnost. Budeme také prozkoumávat možnosti, jak v této oblasti podporovat naše kolegy v lokalitách.
Co si s sebou přivézt:
- Odučenou lekci, ve které jste mířili na rozvoj kritického myšlení nebo kritické gramotnosti*.
K lekci si prosím přivezte popis lekce, včetně instrukcí pro žáky, texty, případně další materiály se, kterými se v lekci pracovalo, a příklady žákovských výkonů, ideálně tak od dvou tří žáků na různé úrovni plnění cíle.
- Text nebo texty, v nichž vidíte příležitost pro rozvoj kritického myšlení nebo kritické gramotnosti.
Tyto texty využijeme pro plánování lekcí. Přivezte je prosím ve 4 kopiích.
- Čtenářské kontinuum
* Pozn.: Vztahu mezi kritickým myšlením a kritickou gramotností se chceme na LŠ věnovat. Zde aspoň krátké vymezení z našeho časopisu: “Kriticky gramotný člověk umí rozluštit zjevný i skrytý obsah sdělení, ale také umí odhalit, jak se prostřednictvím komunikace snaží různí mluvčí (pisatelé) prosazovat své zájmy a ovlivňovat jednotlivce a společnost.” KG, Speciál 2017, s.31.
Anebo si můžete přečíst text Hanky Košťálové odkaz na intranet PŠÚ zde.
Kapacita
10–50 míst
Cílová skupina