#136 ― Otevřená hodina jako příležitost k učení všech zúčastněných
III. BLOK,
pedagogika
Ve školách se stále více využívá kolegiální podpora, při které se učitelé navzájem navštěvují v hodinách. Do výuky se chodí dívat také kolegové z jiných škol, studenti pedagogických fakult, rodiče a další zájemci. Jak co nejlépe využít formát tzv. otevřených hodin a následných analýz či diskusí s pozorovateli? Jak pomoci hostům vidět kvalitu výuky a odnést si z návštěvy maximum?
Otevřenou hodinou rozumíme jakoukoli výuku, při které jsou ve třídě přítomni pozorovatelé (kolegové, mentoři, konzultanti, vedení školy, hosté z jiných škol, rodiče, studenti atd.).
Lektoři
Kateřina Šafránková,
Květa Krüger
Kapacita
15–25 míst
Cílová skupina
1. stupeň, 2. stupeň
Vzdělávací cíl
Vyzkoušet si několik postupů, jak dobře analyzovat průběh otevřené hodiny. Zjistit, jak na základě analýzy otevřené hodiny a diskuse s učitelem i pozorovateli podpořit kolegiální podporu a učení všech zúčastněných.