#49 ― MV - Není jednoduché být dítětem
II. BLOK,
společenské vědy
Stává se vám, že každé dítě reaguje na dění kolem sebe jinak? Že nechce slyšet argumenty druhé strany a odsuzuje její jednání? Že nedokáže řešit problém, který ho zraňuje? V této dílně, dostanete příležitost projít jednou takovou lekcí s tématem rozvodu, kterým procházejí hrdinové knihy a mnohdy i naši svěřenci.Budeme pracovat s výstupy RVP - s nasloucháním, s několika prolínajícími se dějovými liniemi, s reprodukcí i s výběrem podstatných informací ve vzájemné kooperaci. V další části lekce ohledáme žákovské výstupy a videonahrávky lekce odučené v 5. ročníku. Navrhneme, co lze dělat se získanými informacemi dál. Celá dílna nám může sloužit jako modelová, pro podobnou práci v našich školních teritoriích, chceme-li opravdu cíleně pracovat na svém pedagogickém řemeslu a dětem dávat větší možnost k růstu. Inspirujme se navzájem! Celou lekci si samozřejmě včetně textů odnesete jako inspiraci.
Lektoři
Jana Pluhařová
Kapacita
10–24 míst
Cílová skupina
1. stupeň, 2. stupeň, školní psycholog, školní asistent
Specifikace cílové skupiny
učitelé (Čj - práce s textem) - pracující s problematikou změn chování žáka řešícího osobní potíže
Vzdělávací cíl
Účastník si prožije čtenářskou lekci cílenou na porozumění textu s více dějovými liniemi. V kooperaci s ostatními účastníky hledá v žákovských pracích a ve videoukázkách míru naplnění cíle. Inspiruje se a zároveň navrhuje další možnosti pro posun dítěte a pro další učitelovu práci..
Požadavky na účastníka
žádné