#64 ― MV - Dějepis prožitkově aneb Jak deváťáci vnímají životní příběh Jana Palacha?
II. BLOK,
společenské vědy
GABČÍK, HORÁKOVÁ, PALACH. Pro všechny známá jména. A jak to mají současní deváťáci? Dotýká se jich životní příběh těchto hrdinů moderní doby? A jak?
Přijďte si prožít životní příběh Jana Palacha metodou strukturovaného dramatu v lekci, která byla součástí dějepisného bloku hodin, v nichž se žáci seznamovali s příběhy významných osobností českých dějin 20. století. Část dílny bude věnována také prozkoumávání prací žáků a společnému zamyšlení se nad cíli učení. Z čeho poznáme, kolik a co se žáci vlastně naučili a jak by se mohli naučit více?
Lektoři
Eva Břečková,
Kateřina Sobotková
Kapacita
15–25 míst
Cílová skupina
2. stupeň
Specifikace cílové skupiny
tato dílna je určena učitelům společenských věd a těm, kteří se chtějí dozvědět více o tom, jak učit žáky prožitkem.
Vzdělávací cíl
Účastníci si prožijí lekci dějepisu, která sleduje vliv totalitního režimu na jedince, zaměří svou pozornost na výkony žáků a porovnají je se svými.