#16 ― Kroky školy směrem k formativnímu hodnocení
II. BLOK,
pedagogika
"...a když jsme ti třeťáci, budeme mít už i trojky na vysvědčení???" Co se děti ze známek dozví? Jakou vypovídající hodnotu mají pro nás? Jde to jinak? A jak?
Už několik let hledáme toto "jak". Každý sám za sebe, pak sdílíme své poznatky, zkoušíme na sebe navazovat a propojovat své zkušenosti, hledat společné porozumění pojmům, způsoby, jak rozpoznat aktuální úroveň žáků a jejich zónu nejbližšího rozvoje.
Rády bychom se s Vámi podělily o naší cestu, postup ke kriteriálnímu hodnocení, sebehodnocení žáků, zkoušení a ověřování různých forem hodnocení napříč ročníky 1.stupně a napříč předměty.
Seznámíte se s různými hodnotícími listy pro žáky 1. - 5. ročníku, používanými při průběžném hodnocení i při závěrečném (čtvrtletním, pololetním) hodnocení, se zapracováním těchto forem hodnocení do ŠVP. V modelových situacích se stanete řešiteli problémů, které mohou vznikat při zavádění FH. Cílem dílny je stanovit si strategii zavádění FH v rámci školy a posílit se v argumentaci přínosu FH pro to, aby se každý žák učil naplno a s radostí.
Lektoři
Kristina Hořáková,
Lenka Beranová
Kapacita
5–20 míst
Cílová skupina
1. stupeň, vedení škol
Specifikace cílové skupiny
všem, kteří uvažují o jiných cestách hodnocení, jeho účelu a smysluplnosti
Vzdělávací cíl
Stanovit si strategii zavádění FH v rámci školy a posílit se v argumentaci přínosu FH pro to, aby se každý žák učil naplno a s radostí.
Požadavky na účastníka
možné (ne nutné) přinést příklady vlastního formativního hodnocení