#108 ― Kdopak to tu mluví? aneb vypravěčská perspektiva
III. BLOK,
český jazyk
Vypravěčská perspektiva - jak se dělá vyprávění?
Modelová lekce představí práci s uměleckým textem zaměřenou na rozbor vypravěčské perspektivy a účinku, jaký má na čtenáře.
Cílem je radost ze (sou)hry s textem (autorem) a prohloubení čtenářských dovedností v linii podavatel, vypravěč (ustálené prvky).
V časovém odhadu je zahrnuta diskuse nad lekcí.
Lektoři
Jana Hook
Kapacita
5–18 míst
Cílová skupina
2. stupeň
Specifikace cílové skupiny
učitelé literatury (popř. mediální výchovy)
Vzdělávací cíl
Cílem dílny je sdílet zkušenosti s výukou zaměřenou na vypravěčskou perspektivu a prozkoumat a prohloubit své a studentské dovednosti v linii vypravěč, podavatel. Jak na nás vypravěč působí? Jakým způsobem dociluje toho, že cítíme účast s určitou postavou nebo k ní naopak pociťujeme odpor?
Požadavky na účastníka
Napadají-li vás, přineste prosím tipy na povídky (romány) se zajímavou vypravěčskou perspektivou (tj. autor s ní cíleně pracuje).